Green Group
Årsredovisningar, Grafisk identitet & Kommunikationskoncept
Årsredovisningar
Green Group har höga ambitioner med sin årsredovisning. Koncernen gör mer än att redovisa årets resultat – det är en chans att berätta mer om koncernen, dess fyra affärsområden, bolag och projekt.
Varje årsredovisning får ett unikt grafiskt uttryck. I nära samarbete med Green Group tar vi fram reportage som inspirerar och ger målgruppen en inblick i de unika projekt och investeringar som koncernen engagerar sig i.
Grafisk identitet
Green Groups grafiska identitet var i behov av en ordentlig översyn, utan att tappa den igenkänning som finns i ett väl inarbetat varumärke. Syftet var både att stärka Green Groups grafiska uttryck och skapa ett praktiskt ramverk för löpande marknadsaktiviteter. I uppdraget ingick bland annat att leverera nya färger, teckensnitt samt foto- och illustrationsmanér.
Kommunikationskoncept
För fastighetsbolaget Green Group spelar etiketter mindre roll. De pratar helst om att göra kloka, lönsamma, långsiktiga och inte minst hållbara affärer.
Vi tog fram en kortare och längre företagspresentation, inklusive tjänstebeskrivning, för koncernerbjudandet. I uppdraget ingick även att paketera de fyra affärsbenen samt säljande texter.
